(Nie) płatne ankiety – jak to drzewiej bywało

Kiedyś firmy badawcze wysyłały swoich pracowników na miasto, a ci zaczepiając przechodniów lub chodząc od domu do domu zadawali pytania i wypełniali ankiety. Często respondenci nie mieli czasu, aby udzielać odpowiedzi na wielostronicowe ankiety, często po prostu ich to nie interesowało. Osoba ankietera też niekiedy potrafiła zniechęcić do poddawania się ankiecie. Dlatego teraz wiele firm stosuje płatne ankiety online; firmy wolą przeprowadzać ankiety samodzielnie i w Internecie – jest to dużo szybsze, a przede wszystkimi dużo tańsze. Ankiety online pomagają też dbać o środowisko – nie zużywają bowiem ton papieru. Wszystko odbywa się elektronicznie, prosto i przyjemnie. A do tego teraz również ankietowani (a nie tylko ankieterzy) moga na tym zarobić.

Jak to jest dziś

Osobie ankietowanej płatne ankiety online dają zaś możliwość wypowiadania się na te tematy, które ją interesują i w dowolnym momencie. Firmy chcą ankietować konkretne osoby – nie interesują ich Wasze imiona, nazwiska, adresy e-mail, firmy chcą wiedzieć gdzie mieszkacie, jak mieszkacie, jaki jest poziom Waszej edukacji, czym się zajmujecie, czym jeździcie, co lubicie, co jecie, gdzie wypoczywacie, jak spędzacie wolny czas, itp. itd..

Płatne ankiety online dają obustronne korzyści – Wy możecie się wypowiedzieć, a firmy na podstawie Waszych głosów mogą dostosować swoje produkty oraz usługi do Waszych konkretnych potrzeb. Firmy informują nas kogo szukają do badania, my zaś wyszukujemy w Panelu odpowiednie osoby do badania. Robimy to na podstawie tych danych, które nam dostarczycie przy rejestracji w iWadi. Dlatego tak ważne jest, żeby każdy z Was skrupulatnie wypełnił swój profil Uczestnika i opowiedział nam jak najwięcej o sobie. Nie analizujemy i nie przekazujemy tych danych. Bierzemy je pod uwagę jedynie zbiorczo.